Posts tonen met het label Baby. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Baby. Alle posts tonen

28 oktober 2016

Nog een babydekentje

Op het Phildar haakfeestje begin juli kregen we een goed gevulde tas met allerlei verschillende garens mee. In de tas zaten o.a. bolletjes Phil Coton 4. We mochten zelfs nog garen meenemen dat op tafel lag en ik koos voor nog wat extra bolletjes katoen in dezelfde kleuren. Ik ben al een tijd fan van Phil Coton 3 en Coton 4 haakt ook heerlijk.


Mijn eerste idee was om een sjaal met het garen te maken, maar uiteindelijk koos ik toch voor een babydekentje. Ik vind het heerlijk om babydekens te haken. In onze familie- en vriendenkring zijn er helaas geen baby's meer, maar er is altijd wel iemand die ik er blij mee kan maken.


Het is dit keer een langwerpig dekentje van 50 x 75 cm geworden, dus meer geschikt voor in de Maxi-Cosi of kinderwagen. Ik wist niet zeker of ik uit zou komen met het garen, dus heb ik voor de zekerheid wat minder steken dan normaal opgezet. Ik wilde wel het strepenpatroon herhalen en eindigen met de kleur Gold waar ik ook mee begonnen was. Daardoor is het dekentje wat langer uitgevallen.


Ik heb voor dit dekentje de granietsteek gebruikt. De granietsteek van 1 verlengde vaste en 1 losse zoals in De Haakbijbel staat beschreven. De rand heb ik simpel gehouden. Ik haakte 5 toeren van vasten.


Materiaal:
Garen: Phil Coton 4, kleuren 0049 (Craie), 0054 (Canard) en 0073 (Gold) 
Haaknaald: 5.0 mm

Hoewel ik de kleuren niet zelf heb uitgekozen, vind ik het een erg mooie combinatie. De kleuren Gold en Canard passen perfect bij deze tijd van het jaar.

Het is in deze tijd van het jaar best lastig om goede foto's te maken. Zeker op zo'n donkere en grijze dag als vandaag. Ik ben dan ook niet helemaal tevreden over de kwaliteit.

Fijn weekend!

11 oktober 2016

Gestreepte babydeken

De afgelopen twee weekenden stonden in het teken van het afmaken van projecten. Vorig weekend maakte ik het sterkussen af en dit weekend heb ik dit vrolijk gestreepte babydekentje afgemaakt.



Ik heb dit dekentje tijdens onze vakantie in de zomer van 2015 gemaakt. Nadat ik maanden een haakdip had gehad en helemaal niks had gemaakt, was ik blij dat ik eindelijk weer plezier beleefde aan het maken van een haakproject. Het dekentje was binnen een paar dagen af. Ik moest alleen nog draadjes afhechten en een randje eromheen haken, maar dat zou ik thuis wel doen. Bij thuiskomst heb ik de tas weggezet en nooit meer naar het dekentje omgekeken. Best zonde, want ik vind het namelijk een heel leuk dekentje. Ik houd enorm van deze kleurencombinatie.


Eind vorige week heb ik het dekentje maar weer eens tevoorschijn gehaald en heb ik eerst alle draadjes afgewerkt. Aangezien het maar een klein dekentje is, was dat zo gebeurd. In het weekend haakte ik een simpel randje in drie kleuren. Het dekentje heeft een afmeting van 54 x 68 cm.


Gebruikte materialen
Garen: Annell Cotton 8, kleuren 12, 20, 33, 43 en 78
Haaknaald: 3.0 mm

Het voelt goed om weer een WIP afgemaakt te hebben. Ik heb nog wel wat meer onafgemaakte projecten liggen en ik heb me voorgenomen om zo nu en dan - tussen nieuwe projecten door - een oud project af te maken. En als ik het project echt niet meer leuk vind, haal ik het uit en maak ik er iets nieuws van.

26 september 2016

Babydeken in opdracht

Begin augustus ontving ik een mailtje van E. met de vraag of ik een babydeken wilde haken. Via Google had ze deze granny square babydeken gevonden en ze wilde ook graag zo'n deken voor haar kindje dat in december geboren wordt. De kleurencombinatie sprak haar heel erg aan en aangezien het een jongetje wordt, wilde ze de deken in dezelfde kleuren.


Hoewel ik deze deken al eerder had gemaakt, was het geen straf om er nog een te maken. De blauw- en grijstinten combineren erg goed met elkaar en ook deze keer was ik weer blij met het eindresultaat. De deken is gehaakt met Annell Rapido.


Eind vorige week stuurde ik het dekentje naar E. en ook zij was er gelukkig blij mee. Ik vind het toch altijd een beetje spannend of het eindproduct in de smaak valt en voldoet aan de verwachting.


Ik hoop dat het zoontje van E. straks veel plezier van de deken zal hebben. Ik heb er in ieder geval met veel plezier aan gewerkt.

21 december 2015

Granny Square Babydeken

Ik heb een druk en gezellig weekend achter de rug. Vrijdag heb ik in de bakkerij Peter Bakt Brood van mijn broer gewerkt. Zaterdag moest er door Sanne in de zaal gehockeyd worden, deed ik 's middags boodschappen en kerstinkopen en gisterenavond ben ik met mijn moeder naar de kerstshow Ik zit hier heel alleen kerstfeest te vieren van Vuile Huichelaar geweest. We gaan al jaren samen naar de shows van Vuile Huichelaar en dat is altijd leuk en gezellig. Als de dames een keer in de buurt zijn en je houdt van een avondje lachen en meezingen, dan raad ik je aan om te gaan. Ga vooral met je (schoon)zus, (schoon)moeder of vriendin en laat je man thuis, want de mannen zijn bij deze shows op een hand te tellen.

Tussen de bedrijven door heb ik de laatste hand gelegd aan de granny square babydeken die ik in opdracht haakte.


De rand was bijna af toen ik besloot deze uit te halen en andere kleuren te gebruiken. In eerste instantie koos ik alleen voor crème en lichtgrijs (Silver), maar dat vond ik niet sprekend genoeg dus haalde ik de toeren uit en verving de eerste lichtgrijze toer door de kleur Grey. Vanochtend nog even de laatste twee toeren van de rand gehaakt en daarna de deken gewassen, zodat het pakketje vanmiddag nog verstuurd kon worden.


M. en P. willen het dekentje graag met kerst cadeau geven en om er zeker van te zijn dat het in deze drukke tijden op tijd aankomt, wilde ik het vandaag versturen.


De deken is hetzelfde als de granny square deken die ik eerder voor M. en P. haakte en heeft ook een afmeting van zo'n 90 x 90 cm.


Ik heb met veel plezier aan de deken gewerkt en hoop dat het in de smaak valt.


Materialen:

  • garen Stylecraft special DK: Cream (#1005 - 169 gram), Silver (#1203 - 124 gram), Grey (#1099 - 83 gram) en Graphite (#1063 - 70 gram)
  • haaknaald 4.0mm


Nu deze opdracht klaar is, kan ik verder met de sjaal voor Sanne waar ik onlangs aan begonnen was. Omdat ik eerst deze deken af wilde hebben, heeft het werken aan de sjaal even stil gelegen.

8 december 2015

Babydeken op bestelling

Ruim anderhalf jaar geleden haakte ik een granny square babydeken voor M. en P. Een paar weken geleden kreeg ik een mail van M. Hun zoontje heeft veel plezier van de deken en nu de zus van M. zwanger is, willen ze haar graag een gehaakte babydeken cadeau geven. Of ik die zou willen maken? Omdat ik net een beetje over mijn haakdip heen ben, heb ik niet meteen ja gezegd. Ik vind het natuurlijk erg leuk dat ze weer bij mij komen, maar ik heb eerst gevraagd wanneer de deken af moet zijn. Ik wilde namelijk zeker weten dat ik voldoende tijd zou hebben, zodat ik niet verplicht ben om achter elkaar aan de deken te haken. Op zich is zo'n deken niet een heel tijdrovende klus, maar als het 'moeten' wordt, dan vind ik het minder plezierig. Gelukkig was er meer dan voldoende tijd, dus heb ik ja gezegd.

Het geslacht van de baby is (nog) niet bekend, dus wilden M. en P. een dekentje in neutrale kleuren. Ze kozen voor crème en drie grijstinten van Stylecraft special DK.


Vorige week ben ik aan de deken begonnen en inmiddels ben ik al aardig op weg. De kleuren Cream (1005) en Silver (1203) laat ik wat vaker terugkomen, zodat het geheel niet te donker wordt.


Nog zo'n 10 toeren en dan kan ik aan de rand te beginnen. Na elke toer heb ik ook meteen de draadjes afgewerkt. Dat scheelt aan het eind een hoop tijd en.....ergenis.

2 maart 2015

Babydeken & Cherry Heart Blanket Along

Vorige week heb ik een groot deel van mijn wolcollectie gesorteerd. Hoewel ik wist dat ik veel.....heel veel.....wol heb, schrok ik toch wel een beetje van de enorme hoeveelheid. Grote 50L bakken die tot de rand gevuld zijn met katoen- en acrylgaren. Manden gevuld met onafgemaakte projecten met daarbij nog meer bolletjes wol. Tasjes her en der in het huis met bolletjes die ik ooit heb gekocht, maar waar ik nog steeds niks mee heb gedaan. En als je ze dan opruimt in de desbetreffende bak, zie je ineens dat je van die ene kleur al een bolletje (.....of twee) had.

Omdat de verzamelwoede een beetje uit de hand is gelopen, heb ik besloten om voorlopig geen nieuw garen meer te kopen en eerst maar eens te gebruiken wat ik heb. Hoelang voorlopig is, weet ik niet, maar ik kan je zeggen dat ik een behoorlijke tijd vooruit kan met mijn collectie.

Afgelopen donderdag ben ik begonnen aan een nieuw project. In de zomer van 2012 was ik tijdens onze vakantie op Texel begonnen aan een babydekentje met Drops Cotton Light garen. Het dekentje ging half af mee terug naar huis en thuis heb ik het weggelegd en nooit meer aangeraakt. Er kwamen allerlei andere projecten tussendoor en hoewel ik een paar keer heb overwogen om er verder mee te gaan, is het er nooit van gekomen. Tijdens het opruimen kwam ik het dekentje en de bolletjes weer tegen. Het dekentje (gehaakt in halve stokjes) sprak me niet erg meer aan, maar de kleuren wel.

Ik besloot het dekentje te laten voor wat het is en te beginnen aan een nieuw babydekentje in dezelfde kleuren. Het patroon van dit dekentje komt uit het boek Haken & Kleur - Een huis vol geluk. Ik begon al eens eerder aan die deken, maar ben ermee gestopt omdat ik de kleuren waarmee ik haakte niet mooi vond voor dat patroon. Nu ik met deze kleurencombinatie haak, vind ik het patroon veel beter uit de verf komen. De kleuren spreken veel meer, dan de zachte kleuren van de andere deken.


Het Drops Cotton Light garen is niet het meest makkelijke garen om mee te haken. Het splijt snel en daardoor moet ik nog weleens stukjes uithalen en de haaknaald wat vaker opnieuw insteken, omdat ik in de draad steek waardoor je lusjes krijgt. Ik weet dat er haaksters zijn die het garen (of Drops Paris) om die reden niet fijn vinden, maar ik houd van de matte uitstraling van dit garen en neem het makkelijk splijten op de koop toe.

De dag nadat ik aan dit dekentje begonnen was, las ik op het blog Cherry Heart van Sandra over de Cherry Heart Blanket Along. Een oproep om je wip (work in progress) deken(s) tevoorschijn te halen en deze maand (maart) vooruitgang te boeken met je deken. Je mag uiteraard ook aan een nieuwe deken beginnen. Je kunt je creaties en vooruitgang delen in een speciaal draadje op het forum van Ravelry.

Ik vind het een leuk initiatief om met z'n allen te werken aan onze dekens. De dekens hoeven niet af te zijn aan het eind van de maand en er zal niemand zijn die je streng toespreekt als je niks doet, maar voor mij is het een stok achter te deur om in ieder geval wat verder te komen. Ik doe mee met dit babydekentje, de chevron deken voor Sanne en de deken van vierkantjes voor Fleur.

Tot en met eind maart zal ik elke maandag een update plaatsen. De chevron deken voor Sanne is inmiddels een meter lang, maar moet twee meter worden. Voor de deken van Fleur heb ik vijf rijen vierkantjes aan elkaar gehaakt, maar daar moeten nog 7 rijen (= 54 vierkantjes) bij. En de babydeken is natuurlijk ook nog niet af, dus.....genoeg te doen.

15 mei 2014

Granny Square babydeken

Een maand geleden ontving ik een mail van M. met de vraag of dit dekentje ook in jongenskleuren gemaakt kon worden. Ze is nl. in verwachting van een jongetje. Natuurlijk kan dat! Leuk! We mailden over en weer over de kleuren, de grootte en het garen en zij en haar man stelden een combinatie van ecru, grijs en verschillende tinten blauw samen.

Hun zoontje wordt pas in juli verwacht, maar ik kon niet wachten om ermee aan de slag te gaan. Zo'n grote granny square haakt makkelijk en snel. Ik was al een eindje op weg en toen we eind april een weekje op vakantie gingen, heb ik dit project meegenomen. Aan het eind van de vakantie was de deken af.

Deze deken is iets groter geworden dan de meisjesdeken en meet zo'n 100 x 100 cm. Ik heb gehaakt met Annell Rapido acrylgaren op haaknaald 4mm. Annell Rapido is een van m'n favoriete acrylgarens.

Het randje is nagenoeg hetzelfde als het origineel, maar in plaats van 1 vaste, 3 lossen en 1 vaste in dezelfde steek, heb ik tussen de vasten maar 2 lossen gehaakt. Zo is het schulprandje iets minder rond van vorm en dat vind ik voor een jongetje leuker.

Ik heb met plezier aan deze opdracht gewerkt en ben tevreden over het eindresultaat. De deken is lekker zacht en de kleurencombinatie is heel mooi. M. en haar man hebben het dekentje gisteren ontvangen en zijn er heel blij mee. Hopelijk zal hun zoontje er veel plezier van hebben.

Ik ben inmiddels aan een nieuw projectje begonnen. Zo blij dat mijn haakdip voorbij is.

13 mei 2014

Gestreepte babydeken

Bijna een jaar geleden begon ik aan een nieuw babydekentje. Ik heb er geen jaar over gedaan om het dekentje te maken hoor. Het dekentje is eigenlijk al heel lang af, maar ik heb het opgeborgen en er nooit foto's van gemaakt. Vandaag moest ik foto's van een ander project maken en toen heb ik meteen dit dekentje gefotografeerd.

Voor het dekentje heb ik Annell Cotton 8 gebruikt. Een heerlijk zacht en soepel katoengaren.

De steek die ik gebruikte, is de v-steek van halve stokjes. Een makkelijke steek met een leuk effect. Ik haakte het patroon met haaknaald 3,5mm.

De kleuren die ik heb gebruikt zijn mint green (22), cyan (39), turquoise (40), light cyan (41), baby blue (42) en white (43). De afmeting van het dekentje is ong. 85 x 88 cm.

De afgelopen weken heb ik gewerkt aan een granny square babydeken in opdracht. De deken is vandaag verstuurd aan de aanstaande ouders. Later deze week zal ik de foto's plaatsen.

Ik wil de komende tijd weer wat kleinere projecten maken, zodat ik weer wat vaker een blogbericht kan plaatsen. Het is niet zo dat ik niks doe, maar de dekens waar ik aan werk, schieten nog niet echt op, dus er valt weinig te laten zien. Bedankt aan iedereen die toch regelmatig een kijkje komt nemen om te zien of er al iets nieuws geplaatst is of vraagt hoe het met me gaat. De haakzin is weer terug, maar de productie moet nog een beetje op gang komen.

Tot gauw!

20 mei 2013

Een nieuw boek.....een nieuw project

Ik ben gek op haakboeken en heb inmiddels al een aardige collectie opgebouwd. Onlangs kocht ik het boek Basic Crochet Stitches. Een boek met 250 verschillende haaksteken. Ik haak graag dekens en omdat ik wel eens wat anders wil dan granny squares of granny stripes leek dit boek me heel geschikt. Ik had het boek meegenomen op vakantie en heb heerlijk zitten bladeren en allerlei ideeën kwamen naar boven borrelen. Alle steken staan duidelijk beschreven en bij elke steek staat een diagram. Voor m'n nieuwste project heb ik het simpel gehouden en gekozen voor een v-steek van halve stokjes. Een makkelijke steek met een leuk effect.

Het wordt weer een babydekentje. Dit keer een vierkant dekentje van zo'n 80 x 80 cm. Het garen is Annell Cotton 8, een zacht en licht katoen garen.

En een close-up van de steek...

Ik ben inmiddels ruim over de helft. Deze steek haakt makkelijk en snel, al ben ik geen supersnelle haakster. Als ik aan iets nieuws ben begonnen, heb ik altijd moeite om het aan de kant te leggen.

15 mei 2013

Kraamcadeautjes

Vanochtend ben ik op kraambezoek geweest bij een collega. Tweeënhalve week geleden beviel ze van een lief, klein meisje. Ze wisten al dat ze een meisje zouden krijgen en maakten daar geen geheim van. Ik wilde graag een handgemaakt cadeautje geven en dan is het wel handig om het geslacht te weten, zodat je de kleuren daarop aan kunt passen en alvast aan de slag kunt gaan. Zo'n twee maanden geleden haakte ik deze granny square deken. Als finishing touch haakte ik op het aller-allerlaatste moment nog een bloem. Die naaide ik samen met m'n eigen label Studio 92 designs op het dekentje. Het patroon van het bloemetje vind je hier. De labels kocht ik bij Nominette.


Ik had bij de deken al een leuke rammelaar gemaakt, maar wilde er graag nog iets bij maken en koos voor kledinghangertjes in dezelfde kleuren als de deken en rammelaar.


Voor het haken van de kledinghangers gebruikte ik de uitleg van Claire van Haken en meer.


Ik was zelf heel blij met het kraampakket en gelukkig vielen de cadeaus ook in de smaak bij m'n collega.


Tot een volgende keer!

Ingrid

10 april 2013

Rammelaar

Een paar weken geleden haakte ik dit babydekentje. Ik wilde daar heel graag nog een leuk cadeautje bij maken. Ik was op een blog een gratis patroon van een leuke giraffe tegengekomen waar ik vol goede moed aan begon, maar er zaten meerdere foutjes in het patroon en ik maakte zelf ook nog de nodige beginnersfouten. Ik heb heel weinig ervaring met het amigurumi haken en dan is het best lastig om zelf aanpassingen te doen, zodat het patroon wel klopt. Al gauw had ik er genoeg van en wilde ik iets anders maken. Ik heb van de week het patroon van deze rammelaar gekocht en ben daar vandaag mee aan de slag gegaan.

Ik heb dezelfde kleuren als het dekentje gebruikt, zodat het een geheel is.

De rammelaar is gemaakt met vasten, stokjes en losse als siersteken.

Voor het handvat haak je vasten in de achterste lus waardoor je een mooie structuur krijgt.

De rammelaar is echt heel leuk om te maken en ik ga er zeker nog een paar maken.

27 maart 2013

Vrolijke mix van kleuren en steken

Vorig jaar september begon ik aan een dekentje geïnspireerd door dit jurkje. Ik vond de kleurcombinatie geweldig en wilde die kleuren gebruiken voor een babydeken. Ik heb het zilverdraad achterwege gelaten en vervangen door wit.

Ik had al eerder gestreepte en granny dekens gehaakt, maar dit keer wilde ik iets anders. Ik koos voor een mix van verschillende steken....vasten, halve stokjes, stokjes, dubbele stokjes, gekruiste stokjes.

De basis van het dekentje was best snel klaar, maar al die draadjes he? Die tientallen draadjes die ik moest afhechten. Het dekentje heeft bijna 6 maanden onaangeroerd in m'n haakmand gelegen, omdat ik geen zin had om de draadjes af te hechten. Vorige week heb ik me er eindelijk toegezet en als je dan eenmaal bezig bent, gaat het redelijk snel.

Toen ik vorige week bij Echtstudio was, heb ik nog een paar bolletjes katoen meegenomen, want ik kwam garen tekort om de rand te haken. Omdat het dekentje uit heel veel verschillende steken bestaat, heb ik de rand simpel gehouden.
De afmeting van het dekentje is 60 x 82 cm. Het dekentje is gehaakt met Phildar Coton 3 en haaknaald 3,5mm. De kleuren die ik heb gebruikt, zijn: blanc 0010, oeillet 0034, falence 0039, piscine 0042, guimauve 0057, menthe 0059, rouge 0084.

22 maart 2013

Echtstudio

Vanochtend ben ik naar Echtstudio geweest voor een leuk en inspirerend gesprek met Kim, de eigenaresse van Echtstudio. Ideeën uitwisselen onder het genot van een kop thee in haar keuken.

Als je een bezoekje aan een haakwinkel brengt, kun je natuurlijk niet met lege handen naar huis gaan. Ik heb garen genoeg.....meer dan genoeg.....kan jaren vooruit.....maar toch kon ik het niet laten om nieuwe kleurtjes mee te nemen. Deze tas pinde ik bijna een jaar geleden en wil ik graag een keer maken. De hengsels heb ik ook al heel lang in huis, maar het haken van de tas is er tot nu toe nog niet van gekomen. Ik kocht voor de tas deze kleuren katoen van Phildar en Catania.....

.....maar twijfel of ik er niet een wat feller kleurtje zoals het roze op deze foto aan moet toevoegen.
Ik neig naar de tweede kleurencombinatie, omdat het felle roze net iets extra's geeft, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Voor de zekerheid kocht ik nog wat extra bollen Drops Paris voor m'n Cath Kidston granny square deken, vielen er nog een paar van die hippe Clover Amour haaknaalden in m'n mandje en verder nam ik ook nog bolletjes katoen mee om dit babydekentje af te maken. De basis van het dekentje is af, maar ik wil er nog een leuke rand omheen haken.


We hebben een druk weekend voor de boeg. Er zal van haken niet zo heel veel terechtkomen, maar toch hoop ik even wat tijd te vinden. Al is het maar een uurtje. Fijn weekend!

10 maart 2013

Granny Square babydeken

Anderhalve week geleden begon ik aan dit babydekentje. Een vrolijk meisjes dekentje in wit, roze, rood en koraal. In het weekend kwam ik erachter dat ik te weinig garen had, dus deed ik zondagavond laat een bestelling bij Echtstudio. Ik had er ook een paar van die hippe, vrolijk gekleurde Clover Amour haaknaalden bij besteld. Niet dat ik ze nodig had hoor - ik heb alle maten van de gewone Clover naalden al in m'n bezit - maar de kleurtjes zijn zo leuk. Die Amour haaknaalden zijn bijna niet aan te slepen en daardoor moest ik iets langer op m'n bestelling wachten dan normaal. Donderdag kon ik weer verder met m'n dekentje en vandaag hechtte ik de laatste draadjes af.


Ik haakte het dekentje met Catania (106, 115, 222, 256) en Phildar Coton 3 (0033) op haaknaald 3,5mm.



De afmeting is 75 x 75 cm. Ik moet het dekentje nog wel even opspannen, want het trekt nog een beetje scheef.



De laatste 8 toeren haakte ik volgens het patroon Chocolate Box (nr. 145) uit het boek 200 Crochet Blocks van Jan Eaton.



Voor de geschulpte rand haakte ik steeds 7 stokjes in een boogje, gevolgd door 1 vaste in het volgende boogje, 7 stokjes, 1 vaste....en zo helemaal rond.




*UPDATE*
Ik heb meerdere vragen gehad over hoeveel bolletjes katoen je nodig hebt. Ik heb in totaal 8 bollen gebruikt. Ik heb de volgende kleuren en hoeveelheden gebruikt:

Catania wit (106): 175g/3,5 bol
Catania roze (222): 50g/1 bol
Catania rood (115): 50g/1 bol
Catania framboos (256): 65g/1,3 bol
Phildar Coton 3 corail (0033): 60g/1,2 bol

De hoeveelheden zijn voor een dekentje van 75x75cm gehaakt met naald 3,5mm.

Ik heb niet alleen vragen over de hoeveelheid garen voor dit dekentje gehad, maar ook over het patroon. Hieronder een korte beschrijving van het dekentje:

De deken is een grote granny square. Informatie over het haken van een granny square kun je vinden op Google en You Tube. Ik haak tussen de clusters van 3 stokjes altijd 1 losse. In de hoeken haak ik 3 stokjes, 3 losse en 3 stokjes. De eerste 38 toeren heb ik op deze manier gehaakt. Toer 39 (wit) is ook op deze manier gehaakt. Toer 40, 42, 44 en 46 (dit zijn de gekleurde toeren tussen de laatste 4 witte toeren) zijn als volgt gehaakt: begin in een van de hoeken met 1 vaste, 3 losse en 1 vaste, haak vervolgens *3 losse en 1 vaste in de losse boog van de vorige toer**, herhaal * tot ** tot aan de volgende hoek, haak in de hoek 1 vaste, 3 losse en 1 vaste. Herhaal tot het einde en sluit de toer met een halve vaste. Herhaal de witte en gekleurde toer nog 3 keer. De laatste toer (geschulpte rand) heb ik als volgt gehaakt: begin in een hoek en haak 3 losse (= 1e stokje) en 6 stokjes, haak 1 vaste in de 3 losse boog van de vorige toer, 7 stokjes in de volgende 3 losse boog, 1 vaste in de volgende losse boog enz. Sluit de toer met een halve vaste. Eventueel kun je ervoor kiezen om in de hoeken 9 stokjes te doen en de vaste te vervangen door een halve vaste.

3 maart 2013

Work in progress...

Op dit moment heb ik meerdere projecten liggen. Altijd als ik nieuw garen koop, heb ik meteen zin om aan iets nieuws te beginnen. Dat leidt er vaak toe dat ik met meerdere projecten tegelijk bezig ben. Eerst iets afmaken en dan pas aan iets nieuws beginnen, is niet mijn sterkste kant.

Aan deze deken van granny squares in Cath Kidston kleuren ben ik vorig jaar begonnen, maar het is het project dat het meest moet wijken voor een nieuw project. Het hoeft ook niet voor een bepaalde tijd af te zijn, dus kan makkelijk 'even' blijven liggen. Ik ga er binnenkort wel mee verder want het zijn heerlijke kleurtjes en garen (Drops Paris) om mee te haken.


Afgelopen oktober - tijdens ons verblijf in Londen - begon ik aan dit dekentje. Geen idee hoe groot het gaat worden en voor wie, maar ik wilde graag iets in deze kleuren combinatie doen.


En aan dit vrolijke granny square dekentje begon ik afgelopen vrijdag. Het wordt waarschijnlijk een cadeautje en moet wel voor een bepaalde tijd af zijn, dus haak ik lekker door. Het wordt een dekentje van max. 75 x 75 cm en het begint al aardig op te schieten.


Ik kom waarschijnlijk garen te kort, dus ik moet van de week wel nieuw garen bestellen. Ik moet mezelf dan wel bedwingen om geen andere kleuren te bestellen, anders komen deze drie projecten nooit af.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...