28 oktober 2016

Nog een babydekentje

Op het Phildar haakfeestje begin juli kregen we een goed gevulde tas met allerlei verschillende garens mee. In de tas zaten o.a. bolletjes Phil Coton 4. We mochten zelfs nog garen meenemen dat op tafel lag en ik koos voor nog wat extra bolletjes katoen in dezelfde kleuren. Ik ben al een tijd fan van Phil Coton 3 en Coton 4 haakt ook heerlijk.


Mijn eerste idee was om een sjaal met het garen te maken, maar uiteindelijk koos ik toch voor een babydekentje. Ik vind het heerlijk om babydekens te haken. In onze familie- en vriendenkring zijn er helaas geen baby's meer, maar er is altijd wel iemand die ik er blij mee kan maken.


Het is dit keer een langwerpig dekentje van 50 x 75 cm geworden, dus meer geschikt voor in de Maxi-Cosi of kinderwagen. Ik wist niet zeker of ik uit zou komen met het garen, dus heb ik voor de zekerheid wat minder steken dan normaal opgezet. Ik wilde wel het strepenpatroon herhalen en eindigen met de kleur Gold waar ik ook mee begonnen was. Daardoor is het dekentje wat langer uitgevallen.


Ik heb voor dit dekentje de granietsteek gebruikt. De granietsteek van 1 verlengde vaste en 1 losse zoals in De Haakbijbel staat beschreven. De rand heb ik simpel gehouden. Ik haakte 5 toeren van vasten.


Materiaal:
Garen: Phil Coton 4, kleuren 0049 (Craie), 0054 (Canard) en 0073 (Gold) 
Haaknaald: 5.0 mm

Hoewel ik de kleuren niet zelf heb uitgekozen, vind ik het een erg mooie combinatie. De kleuren Gold en Canard passen perfect bij deze tijd van het jaar.

Het is in deze tijd van het jaar best lastig om goede foto's te maken. Zeker op zo'n donkere en grijze dag als vandaag. Ik ben dan ook niet helemaal tevreden over de kwaliteit.

Fijn weekend!

6 opmerkingen :

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...