21 april 2018

The Petal Patch vlaggenlijn

Een paar weken geleden kocht ik het patroon The Petal Patch Blanket and Bunting van Hattie Risdale. Ik houd van Hattie's stijl en kleurgebruik en word altijd vrolijk als ik haar kleurrijke creaties op Instagram voorbij zie komen. Eerder maakte ik al haar Hello Sunshine Blanket.

De vlaggenlijn heb ik gehaakt met Rainbow Cotton 8/4 van Hobbii. Hobbii is van origine een Deens bedrijf en sinds dit jaar hebben zij ook een Nederlandse webwinkel. Ik mocht met een van hun garens aan de slag en heb gekozen voor Rainbow Cotton 8/4. Hobbii heeft heel veel verschillende garens, maar ik heb bewust de keuze voor een katoen garen gemaakt. Ik haak veel met katoen en zo kan ik het garen vergelijken met andere merken.

Rainbow Cotton 8/4 is verkrijgbaar in 86 kleuren. Het is een niet-gemerceriseerd garen en daardoor heeft het een iets mattere uitstraling dan glanskatoen.

Ik koos o.a. voor een aantal pasteltinten. Normaal gesproken, kies ik niet zo snel voor pastelkleuren, maar ik vond deze kleurtjes wel passen bij de lente. Al is het deze week qua temperaturen meer zomer dan lente.



Het patroon wordt gehaakt met haaknaald 3.5mm. En hoewel het label van het garen aangeeft dat je kan haken met 2.5mm - 3.5mm heb ik gekozen voor 3.0mm. Ik ben begonnen met 3.5mm, maar ik vond dat wat te los worden. De dikte van de draad is iets dunner dan andere merken waar ik veel mee werk en daardoor wordt het wat losser en minder stevig met haaknaald 3.5mm. Dat is niet per se een nadeel. Het is meer een kwestie van de dikte van je haaknaald aanpassen aan het garen en wat je zelf mooi en goed vindt passen voor het patroon dat je gebruikt.

Het garen is zacht en soepel en haakt prima. Van een enkele kleur is de draad iets dunner, maar het verschil is niet heel groot. En als je de kleuren zo samen in een project gebruikt, dan valt het verschil in dikte niet echt op. Als je een project in één kleur haakt en dat is toevallig een kleur met een wat dunnere draad, dan kan ik me voorstellen dat je misschien kiest voor haaknaald 2.5mm. Als je proeflapjes maakt, kun je kijken wat mooier is.


Ik haakte negen vlaggetjes. Om de vlaggenlijn niet al te 'zoet' te maken, heb ik aan vijf vlaggetjes wit toegevoegd. En in elk vlaggetje heb ik de kleur Lichtgroen gebruikt. De lengte van de vlaggetjes is 130 cm en de totale lengte van de vlaggenlijn is 165 cm. Uiteraard kun je zelf de lengte van de vlaggenlijn bepalen door meer of minder vlaggetjes te haken.





Materialen
Garen: Rainbow Cotton 8/4
Kleuren: 001 (wit), 019 (lichtgroen), 025 (pastel mint), 044 (roze), 048 (licht perzik), 049 (perzik), 050 (koraal), 061 (antik rosa) en 082 (okergeel)
Haaknaald: 3.0mm

Het Rainbow Cotton 8/4 garen heeft net als andere merken een gewicht van 50 gram en de looplengte is 170 meter. De bolletjes zijn erg aantrekkelijk geprijsd. Vooral voor grotere projecten kan dit interessant zijn. Het garen heeft een prima prijs-kwaliteitverhouding. Ik ben heel benieuwd naar de andere kleuren en zou in de toekomst ook nog iets met de fellere kleuren van dit garen willen haken. Het garen is er ook in een dikkere variant Rainbow Cotton 8/8.

Als je een bestelling bij Hobbii plaatst, houd dan rekening met een iets langere levertijd dan je misschien gewend bent van Nederlandse winkels. Het kantoor en magazijn van Hobbii staan namelijk in Kopenhagen. Dit betekent dat bestellingen vanuit Denemarken verstuurd worden en dat het een aantal werkdagen duurt voor je je bestelling in huis hebt. Het staat trouwens netjes op de site vermeld dat levering 3-5 dagen duurt.

Ik ga nog even genieten van het heerlijke weer. Aankomende week schijnt het minder zonnig en koeler te worden. Fijn weekend!


Disclaimer: Deze post betreft een samenwerking. Alle gebruikte materialen zijn gratis ter beschikking gesteld door Hobbii. De tekst, meningen en foto's zijn van mijzelf.

6 opmerkingen :

  1. Wat een mooie vlaggenlijn. Lekker zoet, in deze snoeperige kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie vlaggenlijn is het geworden, en leuk om een review te lezen over hobbii. Ik was er al erg nieuwsgierig naar want ze hebben een groot assortiment. Wie weet ga ik er nog eens bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vrolijke vlaggetjesslinger. Juist op een regenachtige dag als vandaag brengt deze slinger wat kleur in huis. Ik kende dit garen nog niet. Zo te horen de moeite waard om het eens te proberen.

    Groetjes en fijne dag, Margaret

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke vrolijke vlaggenlijn!
    Daar krijg je spontaan goede zin van.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt mooi geworden, en zo vrolijk ook!

    Groetjes,


    Corine

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...