21 maart 2019

Condoleancekaarten

Condoleancekaarten vind ik niet de makkelijkste kaarten om te maken. Ik hoef ze niet vaak te maken, maar deze week had ik er helaas twee nodig.

Afgelopen maandag was de afschuwelijke aanval in de tram in Utrecht waarbij onschuldige mensen zijn omgekomen en gewond zijn geraakt. Een dergelijke laffe daad - waar ook ter wereld - raakt me altijd wel, maar deze aanval kwam - letterlijk en figuurlijk - dichtbij. Wij wonen op zo'n 10 km van de plek waar het is gebeurd en als wij naar het centrum van Utrecht gaan dan nemen wij ook vaak de tram. Dinsdagochtend vroeg las ik de namen van twee van de drie dodelijke slachtoffers in de krant en tot mijn schrik kwam een van de namen me bekend voor. Dat zal toch niet de man van mijn oud-collega zijn? Hij heette toch ook zo? Ik zocht gauw verder en helaas.....het was inderdaad de man van die oud-collega. Ik schrok en was verdrietig. Als je een van de slachtoffers en zijn gezin kent, dan raakt het je nog meer.

Ik wilde een kaart voor haar en hun drie kinderen maken, maar ik kan je zeggen dat het niet makkelijk was. Eerlijk gezegd, had ik een ander idee in m'n hoofd, maar dat pakte niet uit zoals ik wilde. Ik had m'n hoofd er niet helemaal bij en had iets te veel last van emoties. Andere stempels erbij gepakt en uiteindelijk deze kaart gemaakt.


Materiaal
Stempels: Papertrey Ink | Papier: Papertrey Ink, Crafter's Companion (Neenah's Classic Crest Card) | Stansen: Papertrey Ink | Tekst: Sentiments EleganceInkt: Papertrey Ink, MFT Stamps, Versafine Onyx Black | Overig: Foamtape 2mm (JEJE Produkt), zelfklevende parels

Sinds begin van het jaar volg ik op meerdere dagen in de week groepslessen in de sportschool. Afgelopen maandag werd de les voor die ochtend - en de lessen voor de rest van de week - afgezegd. De moeder van onze fitnessinstructrice was afgelopen weekend onverwachts overleden. Ook voor haar maakte ik een kaart om mijn medeleven te betuigen. Het maken van deze kaart was iets minder beladen dan de kaart voor mijn oud-collega.


Materiaal
Stempels: Papertrey Ink | Papier: Papertrey Ink, Crafter's Companion (Neenah Classic Crest Card)Stencil: Dutch doobadoo | Inkt: Papertrey Ink  | Overig: dubbelzijdig tape 9mm 

1 opmerking :

  1. Mooie, persoonlijke kaarten om je steun te betuigen. Dat zullen de nabestaanden zeker waarderen. Het is triest wat een enkele gek anderen aan kan doen. Des te meer reden om te genieten van de kleine dingen in het leven.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...