17 augustus 2017

Hello Sunshine Square deken

Afgelopen maand zijn we twee weken naar de Provence in Frankrijk geweest. We hebben een heerlijke vakantie gehad. Prachtig weer, mooie dorpjes en leuke marktjes bezocht en zelfs een etappe in de Tour de France gezien, want de renners reden bijna door de achtertuin van ons vakantiehuis.

Ik had twee projecten meegenomen die ik af wilde maken en ik had bolletjes katoen meegenomen om iets nieuws te maken. Ik had bollen in roze, rode, oranje en lila tinten uit mijn voorraad gekozen. Ik koop regelmatig iets nieuws en mijn voorraad blijft groeien, dus besloot ik om nu maar eens iets te maken met wat ik al heb. De kleuren die ik bij elkaar had gepakt, pakten als combinatie verrassend leuk uit. In een winkel had ik deze kleuren misschien nooit bij elkaar gepakt, maar nu werd ik meteen enthousiast.

Op vakantie heb ik een project afgemaakt - al moeten de draadjes nog afgehecht worden - en met het andere WIP project ben ik wel verder gekomen, maar het is nog lang niet af. De kleurrijke bollen katoen heb ik helemaal niet aangeraakt. Ik wist van tevoren nog niet precies wat ik ermee wilde maken. Ik had op Pinterest en in mijn haakboeken gekeken en had wel een lijstje van mogelijke patroontjes opgeschreven, maar niet een sprong er direct uit. Totdat ik aan de nieuwe deken van Hattie Risdale van The Petal Shed moest denken die ik de laatste tijd regelmatig voorbij had zien komen op Instagram. Hattie heeft de Hello Sunshine Square deken ontworpen en dat leek me een leuk project voor de bollen. Het liefst wilde ik er direct aan beginnen, maar dat was helaas nog niet mogelijk, want het patroon stond nog niet online.

Een paar dagen na thuiskomst was het patroon beschikbaar en ben ik meteen begonnen. Het is een fijn patroon en het haakt heerlijk weg.


Als het kan, haak ik elke dag een paar vierkantjes. Inmiddels heb ik er ruim 50 en heb ik er nog heel wat te gaan. Het totaal aantal vierkantjes hangt af van de grootte van de deken, maar ik weet nog niet hoe groot ik mijn deken wil maken, dus haak ik lekker door.


Ik word blij van dit project en de kleuren en ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Ondertussen ben ik in mijn hoofd al bezig met andere kleuren combinaties die ik met mijn voorraad kan maken, want geloof mij.....de bodem van mijn voorraad is nog lang niet in zicht.

3 opmerkingen :

  1. Heerlijk die vakantie tijd toch en wij kunnen echt niet zonder onze hobby op vakantie haha.............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker leuke kleuren bij elkaar. Lekker zomers en vrolijk! Leuk patroontje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kleurrijke foto's weer Ingrid! Dankjewel dat je meedeed met Link Your Stuff. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...