11 januari 2016

Het einde is in zicht

Nu het haakvirus me weer heeft gegrepen, weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen. Begin ik aan iets nieuws of maak ik eerst een of meerdere dingen af? De verleiding is groot om aan allerlei nieuwe projecten te beginnen, maar ik heb ook nog aardig wat onafgemaakte projecten liggen.

Sommige projecten zullen - zoals het er nu naar uit ziet - waarschijnlijk nooit afgemaakt worden. Deze chevron deken voor Sanne is daar een voorbeeld van. Ik begon er ruim twee jaar geleden aan, maar verder dan 1.20 meter ben ik niet gekomen. Vorig jaar maart haakte ik voor het laatst aan de deken. Toen ik besloot voor beide meiden een deken te haken, koos Sanne voor allerlei tinten roze. Inmiddels is haar roze periode voorbij en krijgt haar kamer dit jaar een metamorfose. Ze wil dan meubels en accessoires in wit, grijs, zwart en hout. Op zich past roze daar best bij, maar het motiveert niet heel erg om de deken af te maken. Dat komt eerlijk gezegd ook door een paar schoonheidsfoutjes die ik maakte (en die een ander waarschijnlijk helemaal niet ziet) en het uithalen van steken aan de verkeerde kant van de deken. Ik berg dit project op en zie wel of ik er ooit nog iets mee doe. Ik ga zeker nog een deken voor Sanne maken, maar dan in de nieuwe kleuren van haar kamer.

Ik heb vorige week wel de deken voor Fleur weer opgepakt. Ook daar had ik sinds maart vorig jaar niks meer aan gedaan. Ik deed toen in maart mee met de Cherry Heart Blanket Along. Ik haakte toen de nodige vierkantjes voor de deken. Vorig week wilde ik dan eindelijk de vierkantjes aan elkaar haken. Ik dacht dat ik er voldoende had om de deken af te maken, maar dat was helemaal niet het geval. Ik weet niet hoe ik erbij kwam, maar ik moest nog 33 (!) vierkanten haken. Wat een tegenvaller! Afgelopen week ben ik dus vooral bezig geweest met het haken van vierkanten en nu hoef ik er nog maar zes. Het einde is dus in zicht.


De stapel is dus aardig gegroeid.


Ik haakte ook alvast weer wat vierkanten aan elkaar. Ik moet nog wel alle draadjes afhechten voor ik ze ook in de lengte aan elkaar kan haken.


Als deze deken af is, ga ik denk ik eerst iets nieuws maken voor ik weer een onafgemaakt project oppak. Ik had eind vorig jaar al een beginnetje gemaakt met de zomersjaal uit het boek Puur Haken voor Sanne. Voor mezelf wil ik die sjaal ook nog maken. Het garen voor beide sjaals heb ik al in huis. Even doorwerken aan de deken, dan kan ik gauw aan de sjaal(s) beginnen.

6 opmerkingen :

  1. Het ziet er nu al fantastisch uit! Wat een heerlijke kleure. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De deken wordt prachtig. Echt de moeite waard om af te maken. Een sjaal is een wat kleiner haakproject. Dan zie je iets sneller wat voor moois je hebt gemaakt.

    Veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne kleurtjes! Het gaat vast en zeker een hele mooie deken worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig hoor! Met welk nummer haaknaald haak je de stylecraft?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor deze deken haak ik met haaknaald 4.0 mm. Een andere deken heb ik met 4.5 mm gehaakt. Je kunt zelf kiezen wat je fijn vindt. Een omslagdoek die ik met Stylecraft haakte, heb ik met 6.0 mm gehaakt zodat de doek lekker los viel.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...