21 december 2015

Granny Square Babydeken

Ik heb een druk en gezellig weekend achter de rug. Vrijdag heb ik in de bakkerij Peter Bakt Brood van mijn broer gewerkt. Zaterdag moest er door Sanne in de zaal gehockeyd worden, deed ik 's middags boodschappen en kerstinkopen en gisterenavond ben ik met mijn moeder naar de kerstshow Ik zit hier heel alleen kerstfeest te vieren van Vuile Huichelaar geweest. We gaan al jaren samen naar de shows van Vuile Huichelaar en dat is altijd leuk en gezellig. Als de dames een keer in de buurt zijn en je houdt van een avondje lachen en meezingen, dan raad ik je aan om te gaan. Ga vooral met je (schoon)zus, (schoon)moeder of vriendin en laat je man thuis, want de mannen zijn bij deze shows op een hand te tellen.

Tussen de bedrijven door heb ik de laatste hand gelegd aan de granny square babydeken die ik in opdracht haakte.


De rand was bijna af toen ik besloot deze uit te halen en andere kleuren te gebruiken. In eerste instantie koos ik alleen voor crème en lichtgrijs (Silver), maar dat vond ik niet sprekend genoeg dus haalde ik de toeren uit en verving de eerste lichtgrijze toer door de kleur Grey. Vanochtend nog even de laatste twee toeren van de rand gehaakt en daarna de deken gewassen, zodat het pakketje vanmiddag nog verstuurd kon worden.


M. en P. willen het dekentje graag met kerst cadeau geven en om er zeker van te zijn dat het in deze drukke tijden op tijd aankomt, wilde ik het vandaag versturen.


De deken is hetzelfde als de granny square deken die ik eerder voor M. en P. haakte en heeft ook een afmeting van zo'n 90 x 90 cm.


Ik heb met veel plezier aan de deken gewerkt en hoop dat het in de smaak valt.


Materialen:

  • garen Stylecraft special DK: Cream (#1005 - 169 gram), Silver (#1203 - 124 gram), Grey (#1099 - 83 gram) en Graphite (#1063 - 70 gram)
  • haaknaald 4.0mm


Nu deze opdracht klaar is, kan ik verder met de sjaal voor Sanne waar ik onlangs aan begonnen was. Omdat ik eerst deze deken af wilde hebben, heeft het werken aan de sjaal even stil gelegen.

4 opmerkingen :

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...