17 maart 2013

Onderzetters en vlaggetjes

Vandaag laat ik een paar creaties zien die ik al eerder maakte, maar nog niet eerder op dit haakblog heb laten zien.

Aan het eind van vorig schooljaar heb ik voor de juf van onze jongste dochter als afscheidscadeautje een setje onderzetters gehaakt in de favoriete kleuren van de juf. Het patroon is van Yvestown. Als je snel een cadeautje voor iemand nodig hebt, dan is dit patroon ideaal. Een koordje eromheen en je hebt een leuk cadeautje om weg te geven. Ik heb de onderzetters gehaakt met haaknaald 2.75mm en de kleuren 130, 205 en 219 van Catania.

Onze oudste dochter vond de onderzetters zo leuk dat ze me vroeg ook een setje voor haar juf te haken. Voor haar juf gebruikte ik vrolijke, zomerse kleuren van Phildar Coton 3 (Blanc 0010, Vitamine 0006 en Oeillet 0034).

Vorig jaar hebben de slaapkamers van onze meiden een kleine metamorfose ondergaan. De jongste koos voor paars. Om haar kamer een beetje op te fleuren haakte ik deze vlaggetjeslijn voor haar bed in kleuren passend bij haar slaapkamer. Het patroon komt uit het boek Workshop Granny Squares Haken. Ik heb de vlaggetjes gehaakt met haaknaald 3,5mm en de kleuren 106, 113, 172 en 226 van Catania.


Fijne zondag!

9 opmerkingen :

  1. Hoi Ingrid,
    Wat een prachtige haaksels! Mooie kleuren heb je gebruikt.
    Fijne zondag, groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer leuk uit Ingrid. Grappig is dat ik deze onderzetters voor de juffeb gehaakt heb. Ze zijn idd zo klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een populair ontwerp die onderzetters, ik ben toevallig ook met een setje bezig!
    Groetjes Yvette (Studio YKKE)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ... ik zou wel haar juf willen zijn (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk zijn de onderzetters geworden!
    En zo leuk met zo'n koordje er om.

    Ik vind het een pracht kadootje!

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ingrid,

    Wat een mooie onderzetters, heerlijke frisse kleuren.

    Groetjes

    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ingrid,
    wat boffen die juffen toch!!
    Mooie kleurcombinaties. En de foto's zijn ook wel heel mooi hoor. Ik krijg meteen zin om ze ook te gaan haken. Misschien... morgen!? ;)

    Ik kom hier wel eens snuffelen, maar zag dat ik nog geen volger was, maar.. nu wel!

    Tot 'blogs'. Lieve groet,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Very pretty and lovely fresh colours~. Feels like summer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt top!! die coasters ga ik denk ook maken voor als wes afscheid gaat nemen van zijn juffies..!! en misschien ook wel voor de opvang juffies..!! tis zo leuk kado..!!

    en die vlaggetjes lijn is ook super!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...