8 september 2012

Granny Square deken

Welkom op mijn blog Studio 92 Designs. Op dit blog laat ik vanaf nu al mijn haakcreaties zien. M'n andere blog houd ik dan speciaal voor m'n kaarten. Alhoewel ik door m'n haakverslaving momenteel weinig kaarten maak. Er moet nog van alles aan dit blog gebeuren, maar het begin is er. Vandaag heb ik m'n granny square deken afgemaakt. De deken was - op het afhechten van alle draadjes na - al eerder deze week af. Het afhechten vind ik echt het minst leuke aan haken, maar vandaag moest het er dan eindelijk maar eens van komen.

Voor deze granny square deken heb ik dezelfde kleuren gebruikt als de gestreepte deken waar ik mee bezig ben. Die deken is zo goed als af, maar ik moet nog veel draadjes afhechten en de rand nog afhaken. Ik had nog een aantal bolletjes over en daarvan heb ik deze vierkante deken gemaakt. De afmeting is 90 x 90 cm.
De deken heb ik gehaakt met Drops Paris katoen, een van m'n favoriete garens.

 

De rand heb ik eenvoudig gehouden door alleen vaste te haken. 
 

Materialen: Drops Paris katoen (16, 21, 23, 29, 44, 45 en 57) | Clover haaknaald 4mm

Bedankt voor je bezoek en tot de volgende keer.

12 opmerkingen :

  1. Wat leuk dat je een haakblog hebt gemaakt. Je deken is erg mooi geworden, wat haak je toch mooi regelmatig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yeah I am your first visitor!!!! Love your blanket and can't wait to we can crochet together in person xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met je nieuwe blog! Ik ben fan!
    Zowel van je haken als van je kaartengoodies/setjes!
    Liefs,
    xxx
    C.arine.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit wordt (hele) vast ook weer een prachtig creatief blog! Wat een mooie kleurencombi voor de deken en die rand maakt het helemaal af! Ik haak zelf niet en ik zou wel eens willen weten hoe zwaar zo'n deken nou is bij een 1 persoons afmeting.
    Veel blogplezier en groetjes,
    monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk Ingrid! Je eigen haakblog! Ik ben uiteraard gelijk volger geworden. Je deken is prachtig. Fijn weekend! X Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Very pretty and the colors just pop with the white border, really love your work.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze deken is echt heel mooi geworden. Ik ben heel benieuwd naar de volgende projecten, leuk om je blog te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Ingrid, wat leuk dat je op deze plek je haakcreaties gaat delen! Je deken is zo ontzettend mooi, Steef zag hem ook toevallig en vindt hem ook prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ingrid,prachtige deken. Ik heb lopen speuren hoe je de blokken aan elkaar gezet hebt, maar kan het nergens vinden. Heb je een link voor me? Groetjes, Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ingrid,

    Ik ben bezig met mijn 1 e granny square deken.
    Ik vind jouw dekens echt prachtig en zo mooi gemaakt.
    Hoe zet jij de blokjes aan elkaar? Want dat kan ik niet vinden. En op de foto kan ik het niet goed zien.
    Ik hoop dat je mij op weg kan en wilt helpen?

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wendy,

      Ik haak de granny squares aan elkaar volgens de join-as-you-go methode. Een uitleg (in het Engels) vind je hier. http://attic24.typepad.com/weblog/joining-asyougo-sqaures.html Er zijn op het web ook Nederlandse instructies te vinden.

      Verwijderen
  11. Ik zoek van deze deken een patroon zou iemand mij aan deze patroon kunnen helpen

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...