23 januari 2015

Een knuffeluiltje

Van de week liet ik al zien dat ik bezig was met een tweede project met het garen van byClaire. Dat project was een uiltje in wording. Vanochtend heb ik de ogen en snavel gemaakt en het uiltje in elkaar gezet. Ik maakte de uil al eens eerder in roze en dit keer heb ik gekozen voor blauw- en groentinten.

Ik vind het haken van knuffels leuk om te doen, maar het in elkaar zetten en de onderdelen vastnaaien, is niet echt mijn ding. Ik vind het nog best lastig om de onderdelen zo vast te naaien dat je de steken niet goed ziet. Om deze reden maak ik niet zo vaak knuffels, maar misschien moet ik gewoon wat vaker oefenen.

Het patroon van dit uiltje is van ATERGcrochet.


De kleuren die ik heb gebruikt, zijn: grasgroen (2147), zeeblauw (338), lime (352), wit (310), marine (321), appelgroen (2155), turquoise (371), lichtgroen (2158) en zwart (2232). Ik haakte het uiltje met haaknaald 3.0mm.


De foto's zijn helaas niet van heel goede kwaliteit. Het was behoorlijk grijs vandaag en daardoor is het lastig om een goede plek in huis te vinden waar ik met goed (dag)licht foto's kan maken. Ik probeer de foto's dan bij te werken in Photoshop, maar daardoor kunnen de kleuren afwijken van de werkelijkheid. Misschien moet ik eens op zoek gaan naar de lampen van mijn portable fotostudio. Die lampen moeten ergens liggen, maar waar.....???

Fijn weekend!

5 opmerkingen :

  1. Mooie kleurtjes van het claire garen..ik heb gisteren ook twee kleurtjes gekocht die ik ga verwerken in een hondje van stip en haak. Ga ook even de patrooon link opslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-)) precies de reden dat ik ook niet graag knuffels haak. En het is voor mij minder ontspannend, omdat ik op de één of andere manier (nog) strakker ga haken met zulke projecten.
    Maar je uiltje is zeker de moeite waard! En fijn dat je ons zo kennis laat maken met Claire's garen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...