17 februari 2018

Craft Dates boekreview + give away

In oktober was ik met aan aantal andere IG'ers aanwezig bij de secret craft date van Miriam Catshoek, Lidy Nooij, Petra Hoeksema en Bregje Konings. Op die avond vertelden zij ons over hun plannen voor een boek. De vier vriendinnen organiseren al jaren craft dates. Een craft date is een gezellige afspraak met een aantal leuke creatievelingen, waarbij je elkaar verrast met handwerk- en DIY-projecten en specifieke materialen om samen mooie dingen te gaan maken. En dat is waar het boek over zou gaan.....craft dates.

Toen ik over hun plannen hoorde, was ik meteen enthousiast. Ik volg Miriam, Lidy, Petra en Bregje al een aantal jaren op Instagram en ik houd van hun stijl, hun gevoel voor kleuren en de projecten die ze maken en ontwerpen. En daarnaast zijn ze heel goed in het stylen van een tafel of ruimte voor een workshop, diner of feestje.

Aan het eind van die avond in oktober gingen alle aanwezigen naar huis met een doos. Wat erin zat, was nog een verrassing. Het was niet zo maar een cadeautje. Er werd wel iets van ons verwacht. In de doos zat materiaal én een patroon uit het boek om te testen.

Ik mocht een van de gehaakte kussens testen. Het is een leuk en makkelijk patroon om te maken. Gehaakt met Durable Cosy op haaknaald 6mm wordt het een kussen van zo'n 50 cm. Ik heb er (nog) geen kussen van gemaakt. Het is op dit moment in gebruik als XXL onderzetter.

De dames hebben in de afgelopen maanden samen met Eline Pellinkhof - die de samenstelling, vormgeving en illustraties heeft gedaan - hard gewerkt aan het boek. Gisterenochtend was er ter ere van de boeklancering een VIP Craft Date op de Handwerkbeurs in Zwolle waar ik samen met een aantal anderen voor was uitgenodigd.

De stand was prachtig ingericht in de stijl van Craft Dates en tot in de puntjes verzorgd. Projecten, moodboards e.d. uit het boek waren in het echt te bewonderen.

Er was taart, we werkten aan een leuk klein project en we kregen allemaal een exemplaar van het boek Craft Dates. Iedereen begon meteen enthousiast door het boek te bladeren. Ik kan maar een ding zeggen.....wat een prachtig boek! Ik heb een grote collectie haak- en breiboeken, maar dit boek staat nu al met stip op nummer 1.




Craft Dates is een heel gevarieerd boek met leuke haak-, brei-, naai- en DIY-patronen, recepten, prachtige foto's en een mooie vormgeving. Het boek staat daarnaast ook vol met inpak-inspiratie en styling tips. Het geheel is een mooie weergave van de persoonlijke stijlen van de dames. Dat vind ik vooral ook zo mooi aan dit boek. Ze zijn trouw gebleven aan hun eigen herkenbare stijl en datgene waar ze voor staan en willen uitdragen.

Hoewel ik vooral haak inspireert dit boek me ook om beter te leren breien en m'n naaimachine af te stoffen. Er staan heel veel leuke projecten in die ik graag wil maken. Wat zal ik als eerste maken? Een tas, sjaal, kussen of misschien Petra's salade? En met een aantal haakvriendinnen zijn we al plannen aan het smeden om onze eigen craft date te organiseren. Hoe leuk is dat?

Hieronder een kleine impressie van het boek. Op het Craft Dates blog kun je meer foto's bekijken en hier kun je het inkijkexemplaar zien.


De gehaakte sjaal, tas en gebreide slinger staan al op m'n to-do-lijstje.


Van dit soort foto's word ik heel blij en krijg ik enorm veel zin om stempels en papier aan de slag te gaan.


Tot mijn grote verrassing staat ook het recept van Lidy's Canadese appeltaart in het boek. Lidy heeft deze taart al een paar keer gemaakt voor haakfeestjes waarbij ik aanwezig was en die taart is heerlijk! Nu kan ik de taart ook zelf maken.


Eline Pellinkhof heeft ook leuke stempels en snijmallen ontworpen. Met de stempels en snijmallen maak je leuke kaarten, uitnodigingen, cadeaulabels, cadeauverpakkingen, kleurenkaartjes voor je haak- en breigarens en meer.






Ik vind ze zo leuk dat ik ze heb opgenomen in het assortiment van mijn webshop. De stempels vind je hier en de snijmallen vind je hier.

GIVE AWAY
Op de VIP Craft Date kregen we een leuke goodie bag gevuld met o.a. een van de Craft Dates stempelsets. Ik ben zelf gek op het werken met stempels, inkt en papier en had de stempels en snijmallen al aangeschaft voor ik het boek kreeg.

Deze stempelset heb ik dubbel en wil ik graag verloten onder een van mijn bloglezers. Laat hieronder een reactie achter en vertel met wie jij graag een craft date wilt hebben en wat je dan op zo'n craft date zou willen maken. Je kunt tot en met woensdag 21 februari a.s. een reactie achterlaten. De winnaar wordt donderdag 22 februari a.s. bekend gemaakt.


Het boek is wat mij betreft een aanrader. Het is verkrijgbaar op de site van Craft Dates, bij Bol.com of wellicht bij een handwerkwinkel bij jou in de buurt.

13 opmerkingen :

  1. Wat een fijne review van het boek. Ik wilde het boek al hebben, maar na het lezen van jouw verslag alleen nog maar meer. :-)
    Ik doe graag mee voor de stempelset, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een ontzettend leuk blogbericht Ingrid! ik word helemaal enthousiast over het boek en ook heel nieuwsgierig! Graag zou ik een craftdate hebben met jou! haha! en natuurlijk een paar andere leuke IG vriendinnen!. fijne zondag en ik doe graag mee voor de mooie stempelset! lieve groetjes esther (essiebirdies)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dit lijkt me inderdaad zo'n mooi boek wat je gewoon moet hebben! Ook ik vind het leuk om mijn haakwerkjes die ik cadeau geef te verpakken in stijl, daar passen deze stempels mooi bij. Mijn craftdate zou natuurlijk zijn met ons wekelijkse haak/breiclubje wat we elke dinsdagavond bij iemand anders thuis houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naast het haken heb ik er sinds kort een hobby bij n.l. bullet journaling.
    De stempels zouden hierbij goed van pas komen. Ook vind ik het leuk om mijn gehaakte kadootjes leuk in te pakken en ze te versieren met gestempelde labels.
    Mijn craft date zou ik weleens met collega's willen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo’n date lijkt me echt Superleuk om eens mee te maken. Het boek bevat ook een recept, leuk, als je weet dat ik dat ook supergraag doe. Ik zou graag eens een haakdate met Esther hebben (van de blog essiebirdies)... en een stempel lijkt me dan ook tof om allerlei mee op te vrolijken!
    Dank je wel voor de kans,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel speldenprikjes gehad voorafgaand aan het boek. De style van hun idee geweldig.... maar stempels en snijmallen? Dat tijdperk heb ik wel gehad. Terug in de tijd. Wist niet of ik dat nou leuk moest vinden.
    Maar aangezien ik de style wel leuk vind en vooral de inspiratieborden mij overhaalden om het boek in te zien!
    ZO blij dat ik dat gedaan heb! De hele dag vandaag op de hwb zitten denken wat ik wilde doen. Bij de leerboer gekeken maar waren alleen mega lappen. Morgen maar ff naar de schoenmaker.... ik wil stempelen! Dan naaien! Op lint! En op boterhammenzakken. Als traktatie op school voor mijn leerlingen!
    Maar wil ook die pattern weights maken! Zo leuk voor in Morris zijn klas! (Ja, ben zo’n mama die alles maakt voor in de klas).
    Dacht serieus dat ik nooit, nooit meer zou stempelen.... misschien ooit met Morris. Maar na de inspiratie die Miriam en Lidy mij vandaag live gaven en daarbij Eline, Petra en Bregje mij nog eens op papier... ben ik om!
    Lfs.... Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je mocht testhaken. Ik heb dit leuke boek inmiddels ook en deel je enthousiasme! En ik vroeg me al af waar ik de stencils en stempels kon kopen...bij jou dus. Maar eerst maak ik graag nog een winkansje. De craftdate zou ik graag met jou en de dames van het boek doen, wie weet.. Groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik craftdate al jaren met mijn beste vriendin! Dat is meestal in het gezelschap van garen, maar met deze leuke stempelset kan ik haar leren stempelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb het boek al even door kunnen bladeren en ziet er zo tof uit, staat hoog op mijn wensenlijstje. En die craft-date die wil ik met jou natuurlijk! Misschien dat je mij dan de beginselen van kaartenmaken kan leren. Fijne dag! Barbara (@sjuulsss)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super boek en je blog bericht erg mooi en leuk geschreven !! Kussen ziet er gaaf uit.

    xxx Liefs Chantel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig boek, als het goed is hoop ik het boek vanmiddag te ontvangen! En jah ik wil graag mee doen om deze stempels te winnen. Ik zou ze graag gebruiken voor in mijn Bullet Journal. Craft Dates zijn voor mij ontspannen en je maakt waar je samen blij van wordt! Fijne dag! Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jaaa! Zou ze heeeel graag winnen! Leuke blog, supergaaf boek en nog leukere give away! Het boek staat boordevol creatieve inspiratie en hoe je deze superleuk kunt delen met anderen! Kan niet wachten om zelf een craft date te organiseren en anderen te inspireren en te verrassen! De stempels kunnen daar goed bij gebruikt worden! Dus doe heel graag mee met de give away! Groetjes, Kim (k.i.m.c.r.e.a.t.e.s)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk ik doe graag mee. Eens in de maand komt ons naaiclubje bij elkaar om samen met onze inmiddels 80 jarige juf kaarten te maken met stansen en stempels. Wat zou ik deze give away graag als verrassing meenemen de volgende keer dat we bij elkaar komen. Groetjes Wilma insta:wimla_b._

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...