1 december 2017

byClaire omslagdoek

Afgelopen dagen heb ik de byClaire omslagdoek voor mijn vriendin afgemaakt. Het koude weer nodigt altijd erg uit om lekker op de bank te haken met een kop thee erbij.


Gisteren ben ik gezellig bij mijn vriendin op de thee geweest en heb ik de omslagdoek gegeven. Ze was er heel erg blij mee en de omslagdoek staat haar goed. Ik ben zelf ook erg tevreden over het eindresultaat. Het Charming garen van Yarn and Colors is fijn garen om mee te haken. Al is het wat minder fijn als je het uit moet halen. Mijn vriendin wilde de doek graag in een kleur, dus geen rand in een afstekende kleur.


Materiaal
Garen: Charming van Yarn and Colors, kleur 062 (Larimar)
Haaknaald: 5.0mm

Afgelopen weekend was een weekend met een gouden randje. Vrijdagmiddag heb ik mijn Instagramvriendin Mieke van het Centraal Station in Utrecht opgehaald. Hoewel we elkaar tot nu toe alleen via Instagram hadden 'gesproken', klikte het heel goed tussen ons. Ze verraste ons met leuke cadeautjes en heerlijke chocolaatjes uit Frankrijk.

Zaterdagochtend zijn we samen naar Oldebroek gereden waar het Crochet Addicts Haakfeest van Mabel en Frederika werd gehouden. Voor Mieke was dit haar eerste haakfeest en ze heeft enorm genoten. Zo leuk dat zij speciaal voor dit feest uit Frankrijk was overgekomen. Ook ik heb een heel leuke dag gehad. Gezellig gekletst met bekenden en nieuwe gezichten ontmoet. Mabel en Frederika hadden weer leuke patronen bedacht en ik heb zelfs ook wat gehaakt. Niet heel veel hoor, want er wordt op zo'n dag vooral ook heel veel gekletst. Ik moet eerlijk bekennen dat ik heel weinig foto's heb gemaakt en de foto's die ik heb gemaakt, zijn niet echt geweldig. Als je op Instagram zoekt op #haakfeestmetcrochetaddictsnl en #crochetaddictschristmasspecial dan krijg je een indruk van de dag. Aan het eind van het feest kregen we allemaal een leuk kerstpakket mee.

Op zondag hadden we ook nog een leuke date. Met een aantal Instagram vriendinnen hadden we afgesproken bij Comptoir Libanais in Utrecht voor een lunchdate. We waren met z'n zessen en wat was het gezellig! We hebben gekletst, gelachen en heerlijk gegeten. Er was een enorme klik en we hadden het allemaal naar ons zin. Hoewel we hadden afgesproken om geen cadeautjes te doen, kregen we van Corine (@corine_haakt) een beker met een gehaakte cup cozy.


Ik had voor allemaal een leuk doosje gemaakt en gevuld met chocoladeflikken.


Na zo'n anderhalf uur bestelden we lunch. We kozen voor een heerlijke mezze schotel. Comptoir Libanais is een Libanees restaurant in Utrecht (Hoog Catharijne) en is sinds half oktober geopend. Ik kende deze keten al vanuit Engeland en ben gek op hun gerechten.


Natuurlijk moest er ook nog een foto gemaakt worden. Van links naar rechts zie je Esther (@essiebirdies), ik, Corine (@corine_haakt), Mieke (@studio.silver.lining), Mieke (@miekechgnrd) en Linda (@hipenhandgemaaktbylin).


Zo bijzonder hoe onze hobby en Instagram verbindt. We waren het er allemaal over eens dat deze middag voor herhaling vatbaar is.

8 opmerkingen :

  1. Heel mooi geworden! En wat een leuk weekend had je vorige week zeg. Ik genoot al heerlijk mee van alle foto’s op instagram. Helaas moest ik vanwege mijn gezondheid zelf het geweldige Haakfeest afzeggen, met veel pijn in m’n hart :( Maar ik genoot heerlijk mee van al het leuks op IG en nu hier. Wat een superleuke contacten geeft het toch he? Genieten is dat hoor. Fijn weekend!
    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat vervelend dat je er vanwege je gezondheid er niet bij kon zijn. Fijn dat je dan toch een beetje via Instagram mee hebt kunnen genieten. Hopelijk gaat het inmiddels beter met je gezondheid. Fijn weekend!

      Verwijderen
  2. Je omslagdoek is prachtig geworden!! en wat fijn om te lezen dat je zo'n fijn weekend hebt gehad met Mieke!! Ik vond het echt ontzettend lief dat ze bij jullie mocht logeren en dat jullie samen naar ons feest kwamen!! Wat was het gezellig he? zo jammer dat we elkaar maar zo kort hebben gesproken!! Hopelijk snel een keertje wat langer!!

    Liefs, Mabel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Mabel! Ik nodig niet zomaar iedereen uit hoor, maar Mieke en ik volgen elkaar al een tijdje op Instagram. Toen ik zag dat zij speciaal voor jullie feestje naar Nederland kwam, vond ik dat heel bijzonder en toen heb ik meteen gevraagd of ze al een logeeradres had. Het was een geweldig weekend en dat kwam mede door jullie leuke haakfeest.

      Liefs, Ingrid

      Verwijderen
  3. Heel mooi geworden! Prachtige kleur ook! Fijne avond!

    Lieve-groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Where can i fingd the pattern for the shawl please

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi! The pattern is only available in Dutch and can be found at www.breiclub.nl. You have to pay a monthly fee to get access to the site and patterns.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...