28 maart 2016

Breien

Het is alweer even geleden dat ik mijn laatste bericht plaatste, maar dat betekent niet dat ik stil heb gezeten. De nieuwe deken voor Sanne vordert gestaag. Ik ben inmiddels op de helft....en heb nog 1 meter te gaan. Ook ben ik aan een nieuwe gehaakte sjaal begonnen, maar dat project ligt nu even stil.

En hoewel ik nog genoeg te haken heb en nog allerlei nieuwe projecten op mijn to-do lijstje heb staan, ben ik aan iets nieuws begonnen....een nieuwe hobby. Steeds vaker zag ik bij haakvriendinnen op Instagram breiprojecten voorbijkomen en dat wilde ik ook doen. In mijn tienerjaren - meer dan 30 jaar geleden - heb ik eens een poging gedaan om een spencer te breien, maar ik herinner me dat ik nooit verder ben gekomen dan halverwege het voorpand.

Ik kocht vorige week verwisselbare breipunten van 10 mm en 12 mm en kabels bij Echtstudio en een paar bollen Julia garen bij Zeeman. Het liefst had ik meteen een mooie set breinaalden in verschillende diktes gekocht, maar eerst maar eens zien of het breien me goed af gaat en of deze hobby een blijvertje is.

Ik haakte eerst een proeflapje in tricotsteek om het breien een beetje onder de knie te krijgen. Het gaat (nog) niet snel, maar deze basissteken gingen me goed af.


Naast de breinaalden bestelde ik ook 3 bollen Phil Looping van Phildar om de omslagsjaal van Draad & Praat te kunnen breien. Een ideaal patroon voor de beginnende breister zoals ik. Gisteren zette ik de steken op en breide de eerste toeren. Het is natuurlijk niet het seizoen voor een warme sjaal, maar ik maak 'm alvast voor aankomende herfst/winter.


Op 11 maart had ik samen met een heleboel andere haak- en breisters een leuke instahaakmeeting bij Blijburg aan Zee georganiseerd door Karin en Atty. Zij haken bijna wekelijks samen bij Blijburg en het leek hen leuk om dat ook een keer met een groep te doen.



Leuk was het zeker. Het was heel gezellig om iedereen te ontmoeten. Ik heb vooral veel gekletst en lekker gegeten. En tussendoor heb ik 1 toer van mijn deken gehaakt. Van haken kwam dus niet veel terecht, maar dat was niet erg. Het was een heel geslaagde ontmoeting en ik hoop dat er nog meer volgen.

2 opmerkingen :

  1. Prachtige foto, de bovenste! Mooie kleur garen. Ik denk er ook over om te gaan breien. Ik zie af en toe hele mooie breipatronen voorbij komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kan ik weer genieten van jouw blogbericht! Prachtig garen en super mooie foto's!
    Lieve groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...