26 oktober 2015

Herfstvakantie en KreaDoe

Afgelopen week genoten wij van een heerlijk weekje weg. We verbleven een weekje in CenterParcs De Kempervennen. We kwamen op vrijdagmiddag aan met regen, maar de rest van de week is het gelukkig droog gebleven op wat miezerregen op de laatste dag na.

Terwijl de meiden zich op de eerste ochtend vermaakten in Aqua Mundo zijn Eric en ik gaan fietsen. We hadden onze eigen racefietsen meegenomen. Het was heerlijk weer en we maakten een mooie tocht over de Malpiebergsche Heide, door 't Leenderbos en door leuke dorpjes. We hebben ruim 38 km gefietst. Helaas gingen de laatste 10 km voor mij nogal moeizaam, omdat ik erg veel last van mijn rechter knie had. De laatste weken speelde die knie wel vaker op, maar nog niet eerder was de pijn zo erg als tijdens deze rit.

Op zondagmiddag zijn we naar hockeyclub Oranje-Zwart in Eindhoven geweest. De Dames 1 en Heren 1 speelden allebei thuis.....Super Sunday dus. De dames verloren helaas met 2-3 van MOP. De heren wonnen met 9-1 van Schaerweijde. Een echt doelpuntenfestijn! We gaan op zondag regelmatig bij de wedstrijden van onze eigen dames- en heren 1 teams kijken, maar dit is toch wel even een ander niveau. Leuk ook om een aantal spelers van het Nederlands elftal te hebben gezien.

In de vakantie begon ik ook aan een nieuwe omslagdoek. Een jaar geleden begon ik aan deze omslagdoek, maar het werd niet wat ik ervan verwacht had. De doek heeft al die tijd onafgemaakt ergens onderop in een mand gelegen en vlak voor we weggingen, heb ik de doek uitgehaald. Ik heb nu gekozen voor de Two-tone sjaal uit het boek Haken & Kleur. Ik maak 'm alleen niet in twee kleuren, maar houd het bij een kleur (Stylecraft Special DK Gold).

We hebben ook een dagje gewinkeld in Eindhoven, gezellig gebowld op het park en op de laatste middag heb ik nog midget golf gespeeld met de meiden. Sanne heeft gewonnen en ik werd laatste.

Aan het eind van de dag zijn we naar huis gegaan, want Eric moest vrijdagochtend vroeg de deur uit om voor zijn werk naar Las Vegas, USA te vliegen.

Na een week niet gefietst te hebben, ben ik vandaag een korte rit gaan maken. Bewust een korte afstand (15,5 km) gefietst om te zien hoe het met m'n knie zou gaan. De eerste 10 km gingen goed, maar toen begon het een beetje te zeuren. Aan het eind van de rit werd het erger. Nog niet zo erg als vorige week, maar toen reed ik een veel langere afstand. Binnenkort maar eens bij de fysio langs om erachter te komen wat het probleem is, want lange ritten fietsen lukt met deze knie niet en daar baal ik best van. Ik heb juist zo veel plezier in het fietsen en de smaak weer echt te pakken. Op 10 augustus kocht ik mijn nieuwe fiets en sindsdien gaat het fietsen veel beter. Nauwelijks meer last van tintelende vingers en m'n tempo ligt een stuk hoger. Ik heb inmiddels iets meer dan 1000 km op deze fiets afgelegd. Tijdens de rit van vanochtend sprong de teller op 1000, dus stapte ik even af om een foto te maken. Ik heb de afgelopen 2,5 maanden meer gefietst dan ik in de 10 maanden daarvoor heb gedaan.

Het fietsen en gezond eten werpt z'n vruchten af. Ik ben inmiddels 7,3 kg afgevallen. De laatste paar weken snoepte ik weer iets te veel en te vaak en was ik weer wat aangekomen, maar vanochtend was ik weer op het gewicht van 2,5 week geleden. Nu de vakantie voorbij is, ben ik ook weer strenger voor mezelf want ik heb mijn doel nog lang niet gehaald. En over 1,5 week moet ik weer op de weegschaal bij de diëtiste en dan wil ik natuurlijk wel weer resultaat laten zien.

Een paar weken terug ben ik gevraagd of ik deel uit wil maken van het byClaire promoteam op de KreaDoe. Daar hoefde ik natuurlijk niet lang over na te denken, want hoe leuk is het om samen met Claire tussen haar prachtige creaties en wol op het haakplein te staan. Ik ben er op woensdag 28 oktober a.s. Hippest Fashion heeft het promoteam gesponsord met leuke, kleurrijke jurken. Ik heb deze groene Tante Betsy jurk gekozen. Gaan jullie ook naar de KreaDoe?

Misschien tot op de KreaDoe en anders tot gauw op mijn blog.

4 opmerkingen :

1. Hee! Je bent bij mij in de buurt op vakantie geweest, leuk!
    Balen van je knie zeg.... Ik hoop dat het meevalt. Zeker nu je zo heerlijk aan het fietsen bent.
    Hartstikke fijn dat je zoveel kilo's kwijt bent. En dan lekker promo-en in een Tante Betsy; super!
    Veel plezier!

1. Wat leuk dat je daar in de buurt woont, Sandra. Je woont in een mooie omgeving. Wij waren voor het eerst in die omgeving. We komen er eigenlijk nooit, maar willen zeker nog wel een keer die kant op.

Verwijderen
  2. Wat een leuk verslag
    Ik vind het ook heerlijk om te fietsen, maar door een knieblessure (zg voetbal knie) kon dat niet meer. Sinds ik een E bike heb fiets ik weer ! Natuurlijk moet je nog steeds zelf trappen op zo'n fiets maar bij tegenwind en heuvels zet ik de trapondersteuning aan. Zo belast ik de knie niet teveel en kan ik weer uren fietsen, heerlijk !

3. Zo te zien en te lezen een heerlijke vakantie op die pijnlijke knie na. Hopelijk helpt de fysiotherapeut je van de pijn af. Knap dat je al zoveel bent afgevallen. Ga zo door.
    De omslagdoek die jij maakt, heb ik al diverse keren gehaakt. Met verschillende garens en diktes van haaknaalden. Ik heb alleen een aanpassing in het patroon gemaakt. Ik bepaal vooraf hoe hoog en hoe breed ik hem wil maken. Met een proeflapje bepaal ik daarna hoeveel steken ik per toer nodig heb en ik bereken hoeveel toeren de gewenste hoogte en breedte geeft.

Veel haakplezier, Margaret

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...