23 juni 2014

Happy 4th of July

Onafhankelijkheidsdag - ook wel 4th of July genoemd - wordt volgende week vrijdag door de Amerikanen gevierd. Door mijn andere hobby (scrapbooking/kaarten maken) heb ik Amerikaanse vriendinnen leren kennen via forums, Facebook enz. Voor een van die vriendinnen wilde ik graag een cadeautje maken. Ik haakte al eens eerder twee tasjes voor haar dochters.

Met de nationale feestdag in gedachten heb ik een vlaggenlijn gemaakt in de Amerikaanse kleuren. De rood-wit-blauwe vlaggenlijn zou in deze WK voetbalperiode trouwens ook niet misstaan in mijn eigen tuin.

Ik heb voor deze vlaggetjes een driehoekpatroon (#57) uit het boek Beyond The Square Crochet Motifs van Edie Eckman gebruikt. De vlaggetjes in het vorige bericht vond ik al erg leuk om te maken, maar deze vind ik eigenlijk nog leuker.

Ik heb gehaakt met Catania katoen op haaknaald 3,5mm en de kleuren die ik heb gebruikt zijn 0106 (White), 0115 (Red) en 0164 (Jeans Blue).

Ik heb het pakketje vorige week maandag verstuurd om er zeker van te zijn dat het cadeautje op tijd bezorgd zou worden. En dat is gelukkig gelukt. Het is meer dan op tijd, want vandaag lag het bij haar in de brievenbus en ze heeft me al laten weten er erg blij mee te zijn. Heerlijk is dat als iemand blij is met wat je hebt gemaakt.

4 opmerkingen :

  1. Wat een leuke slinger. Misschien neem ik jouw idee over voor mijn familie in Amerika. Lijkt me leuk om ze hiermee te verrassen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke slinger! En inderdaad heerlijk om iemand blij te maken met je haaksels he?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi slingers, jou hekelwerk is altyd so netjies Ingrid! Mercerised katoen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very pretty! And such a nice idea as an American gift. Super :D
    Sunny greetings, Nata

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...