27 januari 2013

Granny Stripe deken

Het is al weer ruim 2 maanden geleden dat ik voor het laatst heb geblogd. Het is niet zo dat ik in die tijd niets gehaakt heb, maar ik had gewoon weinig te laten zien. Ik heb wel diverse 'work in progress' projecten, maar het is toch niet de bedoeling dat ik alleen maar van die projecten in wording laat zien. Dan kan ik dagelijks wel wat laten zien. Nou ja....bij wijze van spreken dan.
Ik heb gisteren de laatste draadjes afgewerkt van de granny stripe deken waar ik in november aan begonnen ben en de deken is nu echt af. Het afhechten van de draadjes is een klusje dat ik meestal uitstel en het gevolg is dat ik dekens heb liggen die bijna af zijn, maar nog heel veel draadjes hebben of waar nog een rand aan gehaakt moet worden. Bij deze deken heb ik mezelf opgelegd dat die helemaal af moest zijn voor ik aan een nieuw project mocht beginnen. En dat heeft geholpen! Het garen voor m'n nieuwe project heb ik een week of drie binnengekregen en altijd als ik nieuw garen koop, wil ik er meteen iets mee doen. Herkenbaar? Dit keer moest het dus even blijven liggen. Soms duurt het toch al wat langer omdat er wel eens weken voorbij gaan dat ik niet haak. De laatste 1,5 week heb ik de vaart er een beetje ingezet.
Toen ik in oktober 2011 met haken begon, heb ik voor beide dochters een ripple deken gehaakt. Voor m'n oudste dochter haakte ik deze deken en ik wilde nog graag een keer een granny stripe haken in bijna dezelfde kleurencombinatie, maar dan zonder de twee paarstinten.

De deken is gehaakt met Drops Paris. Ik vind dat heerlijk garen voor het haken van dekens. De afmeting van de deken is 95 x 125 cm.

Voor de rand heb ik twee toeren met een cluster van stokjes gehaakt...

Een toer vaste...

En de laatste toer is afgewerkt met de picot steek...

16 opmerkingen :

  1. Joke haalt me de woorden uit de mond! Ik ben benieuwd naar je volgende project. Heel herkenbaar trouwens...dat nieuw garen schreeuwt om een beginnetje! Ik ben nu ook streng voor mezelf en het blijkt ook heerlijk om een WIP af te maken....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! De kleuren zijn ook zo mooi, knap, hoor!
    Ik werk nog steeds aan een speelgoed-stapel-slak, die al bijna klaar is. Tja, het project afmaken... dat stel ik dus ook uit. Herkenbaar dus! (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hij is geweldig, en die rand ga ik zeker onthouden!!! voor een baby dekentje dat ik aan het maken ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi geworden!

    groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die Decke ist so schön. Ich liebe die Farben, die du genommen hast.

    Schönes Wochenende
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. So pretty! All of my favorite colors. You put them together so nicely.
    Just Lovely! penny x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. love the colors. perfect for my beach themed room. very nicely done :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is Drops Paris yarn a cotton yarn? I was interested in purchasing some of this yarn, but, cannot translate their website to english. Thanks so much...your work is awesome! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Drops Paris is indeed a cotton (100%) yarn. It's a thick yarn. The recommended needle size is 5mm, but I use anything from 4mm - 6mm. If you visit the Garnstudio website you can choose your own language.

      Thanks for your compliment about my work. :-)

      Ingrid

      Verwijderen
  9. Hoi,

    Ten eerste wat een super mooi kleed, ik was op zoek naar dit patroon wil nl een baby kleed haken voor mijn neefje dat nog niet geboren is en wat ook gelijk een afscheid kleedje is het zal erg genoeg niet levensvatbaar zijn.
    Echt super triest en onwerkelijk.
    Een mooi kleedje lijkt me dit voor hem in het donker blauw met rode gehaakte hartjes.
    Maar ja weet jij hoeveel garen ik dan moet bestellen voor de afmetingen die jij ook hebt gedaan met een rand eromheen??

    Groetjes Anette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Anette,

      Mijn excuses voor mijn zeer late reactie. Om een of andere reden heb ik deze reactie niet eerder gezien of er per abuis overheen gelezen in mijn mail. Sorry dat ik dus ook niet je vraag beantwoord heb. Wat een triest nieuws over je neefje. Ik hoop dat je - ondanks dat ik je vraag niet beantwoord heb - een mooi dekentje hebt kunnen maken.

      Lieve groet, Ingrid

      Verwijderen
  10. Wat een mooie deken. Ik wil de rand ook gebruiken voor een babydeken, maar ik heb er een vraagje over...
    Je schrijft dat je een cluster maakt van 2 stokjes, ik kan het misschien verkeerd zien (ben nog niet zo'n ervaren haakster), maar ik zie 3 stokjes. En als je een cluster haakt dan eindig je toch met 1 steek en bij jou zie ik er 3 waar de vasten weer ingehaakt zijn.
    Ik hoor het graag van je hoe je het precies gedaan hebt want ik vind het een super mooie rand voor een deken.

    Groetjes, Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marloes,

      Bedankt voor je compliment. Ik heb geen cluster van 2 stokjes gehaakt, maar schrijf "Voor de rand heb ik twee toeren met een cluster van stokjes gehaakt..." Ik heb dus rondom (boven-, zij- en onderkant) als rand eerst twee toeren (eerst wit, dan groen) met een cluster van (3) stokjes gehaakt. Daarna heb ik in alle stokjes een vaste gehaakt en dan de toer met picotsteek. De toeren van de deken zelf begin/eindig ik wel met 1 stokje. Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het wel. Je mag ook mailen op studio92designs@gmail.com.

      Groetjes, Ingrid

      Verwijderen
  11. Wat een prachtige deken, ik wil ook graag een deken haken, ik ben nog niet zo een ervaren haakster dus vraag me af of ik deze deken zou kunnen maken, en hoeveel bollen heb je gebruikt? Alvast bedankt voor je antwoord.
    Groetjes Gisela

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Gisela,

      Bedankt voor je compliment. Als je de basissteken onder de knie hebt, dan kun je deze deken prima maken. Voor deze deken moet je lossen, vasten en stokjes kunnen haken. Geen ingewikkelde steken dus. Het is al even geleden dat ik deze deken heb gemaakt en ik heb eerlijk gezegd geen idee meer hoeveel bollen ik gebruikt heb.

      Groetjes, Ingrid

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...