19 december 2013

Kerstboompje

Kerst komt steeds dichterbij, maar ik ben niet echt in kerststemming. Er is (nog) niks kerstachtigs in huis te vinden en ik heb nog geen idee wat ik ga koken met kerst. In verband met de verbouwing leven we tijdelijk in ons souterrain en die ruimte staat zo vol met van alles en nog wat dat er geen ruimte is voor een kerstboom of wat dan ook. De verbouwing is nog in volle gang, maar het einde is in zicht. Morgen wordt de laatste hand aan de keuken gelegd en kan er in ieder geval weer gekookt worden met m'n vertrouwde potten en pannen, maar dan is de verbouwing nog niet klaar. Er moet nog van alles gedaan worden. Alle wanden moeten geverfd worden, het sanitair in het toilet moet geplaatst worden en alle deuren moeten geplaatst worden. De deuren komen pas in het nieuwe jaar, want die waren helaas niet voorradig bij de leverancier en aangezien al die bedrijven na morgen twee weken gesloten zijn in verband met de feestdagen gebeurt er tot aan het nieuwe jaar niks meer. Ik zal blij zijn als het klaar is en ik alles weer kan inrichten. 

Fleur, onze oudste dochter, had gisterenavond haar eerste kerstgala. Ze zit in de eerste klas van de middelbare school en de afgelopen weken spraken zij en haar vriendinnen regelmatig over kleding (Wat trek jij aan? Heb jij al een jurk?) en schoenen. Je moet tenslotte goed voor de dag komen. Ze ging samen met haar vriendinnen op de fiets naar school en had een geweldige avond. 

Sanne, onze jongste dochter, had vanavond kerstdiner op school. Vanochtend vroeg bedacht ik me ineens dat ik niks voor haar juf had gemaakt. Dat hoeft ook niet, maar ik vind het altijd leuk om iets handgemaakt te geven in plaats van een kerstkaart. Ik moest meteen denken aan het kerstboompje dat ik laatst op het blog van Ellebel zag. Sanne's juf is gek op groen. Ik wilde eerst drie verschillende kleuren groen gebruiken, maar toen kwam ik een bolletje Catania Color in groen in mijn voorraad tegen en heb ik dat gebruikt. Het is een makkelijk patroontje en haakt lekker snel. 

Het gemĂȘleerde garen geeft een leuk effect.

De juf vond het een leuk cadeautje.

Ik heb van de week ook nog een ander cadeautje gehaakt, maar dat kan ik nog niet laten zien omdat degene voor wie het is het nog niet heeft ontvangen. Hopelijk kan ik het dit weekend of begin volgende week laten zien.

Materiaal
- Catania Color (00076)
- Catania bruin (0157)
- Haaknaald 2.5mm
- Patroon Ellebel

6 opmerkingen :

  1. Ohh, die juf boft maar!! (dit krijg ik als juf nooit hoor!:) Leuk patroontje he, zag hem ook al bij Ellebel.. En handig die wol, met die verschillende tinten groen.
    Dus je bent aan het verbouwen? Heb echt wat gemist! Laat je straks ook wat fotootjes zien als het klaar is?

    Tot blogs, en alvast fijne feestdagen (dat komt vast wel goed;)

    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Miriam, we zijn flink aan het verbouwen. We wilden een nieuwe keuken, maar van het een kwam het ander en nu wordt de hele woonverdieping onder handen genomen. Je kunt foto's zien op Instagram (ingrid68). Als het klaar is, zal ik hier ook nog wel foto's laten zien.

      Ook voor jou en je gezin fijne feestdagen.

      Verwijderen
  2. Leuk in deze kleuren, en met het knoopje! Ik heb er ook een paar gemaakt. Die hangen nu in de kerstboom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk en lief kerstkadootje! Lastig om met kerst in de troep te zitten, maar misschien krijgen jullie daardoor juist wel een extra speciale kerst......het belangrijkste is dat jullie samen zijn, gezond en gelukkig. Als wij moesten 'kamperen' met kerst maakten we allemaal onze bijdrage ('lekkere hapjestafel') en deden een spelletje of keken een kerstfilm. In welke vorm dan ook, wens ik jullie een fijne kerst! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit boompje is ook leuk! Lucky juf! Heb je inmiddels ook op Instagram gevonden!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I took a look at your instagram and LOVE love LOVE the renovations! You are going to have such a great pad, I hope they finish it soon. Love the tree too!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...