6 februari 2018

Granny Square deken

Afgelopen vrijdag had ik een gezellige haakdate met Corine en Chantel van De Haakfabriek. Ik had net de Hello Sunshine deken afgerond en had bolletjes meegenomen voor een nieuw project. In eerste  instantie wilde ik een simpel dekentje van halve stokjes maken totdat Corine me deze deken op Pinterest liet zien. Die deken had ik een aantal jaren geleden ook gepind en leek me een leuker project dan de deken die ik in gedachten had. Gelukkig hadden we vooral veel gekletst en weinig gehaakt, dus hoefde ik alleen de opzetketting waar ik aan was begonnen uit te halen.

Ik was bij Chantel aan de granny square begonnen met Annell Cotton 8, maar ik was niet helemaal tevreden. Daarnaast had ik eigenlijk ook te weinig kleuren om alle kleuren maar een keer te gebruiken in een vierkant. Thuis heb ik mijn voorraadbak tevoorschijn gehaald en heb ik diverse blauw- en groentinten van Phildar, Catania, byClaire en Durable bij elkaar gekozen. Ik ben opnieuw begonnen met de 9 nieuwe kleuren.


SaveSave

Ik vind granny squares heerlijk om te haken. Hoewel er heel veel varianten zijn, blijft deze 'standaard' granny square een van mijn favorieten.

Ik heb sinds ik zo'n 5 jaar geleden met haken begon zo veel garen verzameld dat ik heel wat projecten met bolletjes uit mijn eigen voorraad kan haken. Ik moet eerlijk zeggen dat het me wel een goed gevoel geeft om te gebruiken wat je al in huis hebt.

2 opmerkingen :

  1. Prachtig en wat een mooie kleuren combinatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een heerlijkheid zoveel voorraad. Ik heb ook zo'n grote voorraad en vind het een geweldige luxe dat ik hieruit kan putten. Veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...