12 oktober 2013

Poncho update

Drie weken geleden kocht ik het mooie Azteca garen van Katia in Ouddorp. 's Avonds in het vakantiehuisje van m'n ouders haakte ik meteen de eerste vierkanten en de dag erna nog een paar. Thuis haakte ik de rest. In totaal moest ik 16 vierkanten haken. Het is een makkelijk patroon en haakt lekker snel.

De vierkanten waren dan ook zo af.

En eenmaal af verdwenen ze in een mand, omdat ik nog een paar andere werkjes had die ik eerst af wilde maken. Dit weekend ben ik begonnen om ze aan elkaar te haken, zodat ik aan de kraag kan beginnen. Het patroon geeft aan de vierkanten met halve vaste in de achterste lussen aan elkaar te haken, maar ik heb ervoor gekozen om een halve vaste in beide lussen te doen.

Verticaal zitten ze aan elkaar en nu nog horizontaal. Als alle vierkanten aan elkaar gehaakt zijn, dan wil ik het geheel nog even blocken. Al is het misschien niet echt nodig als alles aan elkaar is vastgemaakt.

Het patroon van deze poncho schijnt in het tijdschrift Sandra te hebben gestaan. Na een zoektocht op internet en Pinterest kwam ik het patroon ook tegen op een Frans blog. Het is het tweede patroon. Ik zal binnenkort de Nederlandse beschrijving op mijn blog plaatsen, want de Nederlandse versie heb ik niet kunnen vinden.

Zoals ik in mijn vorige blogbericht al schreef, heb ik twee dekens ingezonden voor de Haak & Win actie van Echtstudio. Mijn dekens zijn nr. 47 en nr. 90. Stemmen kan nog tot morgenavond en ik zou het leuk vinden als je op (een van) mijn creaties stemt. Je kunt je stem hier uitbrengen en stemmen doe je door op het hartje rechts bovenin de foto te klikken. Dank jullie wel!

Ik wens jullie nog een fijn weekend. Geniet ervan!

11 opmerkingen :

  1. Wat mooi al die verlopende kleuren. En de blokken zijn net anders dan je veel tegenkomt.
    Ook ik ben de Nederlandse versie nog niet tegengekomen. Lief als je dat voor ons wil verzorgen.
    Het wordt vast een prachtige poncho.

    Veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, die Katia is mooi! Dit raak nou stadig meer beskikbaar en gewild in Suid-Afrika. Beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi garen hoor! Nog veel succes met afwerken!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Ingrid! Benieuwd hoe het uiteindelijk wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas kan ik geen getekende patronen lezen (of nog niet)... Je poncho (in wording) vind ik leuk.
    Wat de Haak & Win actie betreft, de teller van likes staat hoog - zo te zien win je (-: Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die Katia lyk baie mooi in hierdie patroon, werklik iets spesiaals van jou haak af alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Welke haaknaald heb je gebruikt met de katia azteca?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi hoe is het met je poncho, heb je hem af en een beschrijving en foto van, ben benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Thank you for your note!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...